اتصالات پروفیل سنگین

اتصالات پروفیل سنگین

تاریخچه تولید پروفیل در ایران نسبت به تولید لوله دارای قدمت بیشتری است به این دلیل که بعد از جنگ جهانی دوم با افزایش جمعیت ایران و بالطبع افزایش نیاز به مصالح ساختمانی برای ساخت مسکن , مردم مجبور به واردات این محصول از خارج از کشورشده و با افزایش روز افزون این واردات به فکر تولید آن در داخل کشور شدند. در نتیجه بین سالهای 1340 تا 1350 تعداد 8 واحد تولیدی برای تولید این محصول در کشور احداث شد که این رقم در سال 1357 به 11 واحد افزایش یافت. پروفیل یا نیم رخ به معنی مقطع ثابت با طول زیاد است و به قطعات فولادی اطلاق میشود که به شکل های مختلف در صنعت ساختمان سازی و ماشین سازی کاربرد دارند.

اتصالات پروفیل سنگین

اتصالات پروفیل سنگین

محصول پروفیل صنعتی یا ساختمانی است که ماده اولیه تولید آن ورق سیاه (نورد گرم) است با ضخامت 1.5 میلیمتر به بالا که به شکل مقاطع مربع و مستطیل تولید می شود. وزن این محصول به علت ضخامت بالاتر بیشتر شده ودر نتیجه قیمت آن هم افزایش می یابد ولی در عوض از استحکام بیشتری برخوردار است و یکی از موارد اصلی مصالح ساختمانی به شمار میرود به ویژه در مواردی که سازه باید متحمل اوزان و تنش های بالا باشد.
این نوع پروفیل بسته به نوع کاربرد آن در وزنها و ضخامت های مختلف تولید می شود.همچنین قطعات جهت اتصال پروفیل سنگین نیز در سایز های 100 و 80 تولید می شوند.

اتصالات ساپورت مدولار

 ویژگی های پروفیل سنگین

  1. .قابلیت جوش پذیری عالی
  2. دارابودن سختی در سطح
  3. دارای قیمت مناسب
  4. قابلیت پیچش و خمش پایدار در سطوح بالا

بیشترین مصرف پروفیل نیز در ساختمان سازی در بخش ستونها و قوطی در و پنجره ها, در راهسازی, در خودروسازی در تولید شاسی ماشینهای سنگین و همچنین در صنعت در تولید ماشین آلات صنعتی کاربرد دارد. اما استفاده از اتصالات پروفیل سنگین تولید شرکت راستین رابط درجهت سیستم تاسیسات و مکانیکی ساختمان های گوناگون می باشد .
قیمت هر دو نوع پروفیل بر اساس وزن آنها محاسبه میشود و چون ماده اصلی تولید آن ورق است بنابراین قیمت ورق تاثیر مستقیم بر قیمت پروفیل خواهد داشت, به علاوه عواملی مانند قیمت دلار, هزینه انرژی و …

پروفیل سنگین
پروفیل سنگین

بررسی تفاوت‌های موجود بین اتصالات پروفیل

اولین تفاوت بین این دو نوع در ورقی است که برای تولید از آن استفاده می‌کنند. در تولید نوع سبک از ورق روغنی استفاده می‌شود، در حالی که در تولید نوع سنگین از ورق‌ سیاه استفاده می‌کنند.
دومین تفاوت این دو نوع در ضخامت تولیدی هر یک از آن‌ها است. ضخامت نوع سبک از 5/1 میلی‌متر کمتر است. در حالی که نوع سنگین با ضخامت بالاتر از 5/1 میلی‌متر تولید می‌شوند.
بیش‌ترین کاربرد نوع سنگین در شرایطی است که نیاز داریم توان زیادی تحمل شود، ولی نوع سبک برعکس این شرایط را دارد.
از لحاظ قیمت برای هر دو پروفیل سبک و سنگین، به وزن و اندازه پروفیل بستگی دارد. هرچه ضخامت، طول و وزن آن بیشتر باشد، گران‌بهاتر خواهد بود، پس نمی‌توان مقایسه دقیقی برای این دو کالا داشت.

برخی از اتصالت شرکت راستین رابط

قطعات سنگین خط تولید جدید است. که راه حل سیستمی سریع و قابل اعتماد را در هر برنامه ای که به خطوط لوله و تجهیزات ساخت و ساز سنگین نیاز است، همچنین ساخت و سازهای تعلیق و پشتیبانی ارائه می دهد. نصب سریع و مطمئن با پیچ های راهنما امکان پذیر است که نیازی به ساخت جوش در منطقه سایت ندارند. اتصال از طریق پیچ و مهره دندانه های روی پروفیل است و نیازی به استفاده از محصولات دیگر ندارد. همچنین مقاومت بالایی در برابر انحلال ارتعاش ایجاد می کند.

جهت مشاهده انواع اتصالات پروفیل سنگین می تواینید به این قسمت از سایت راستین رابط مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.